jueves, 18 de junio de 2026

2.Eskuko eta Truke Azoka Zuazo-Arteagabeitiako Jaietan. // Feria de 2ª Mano y Trueque fiestas de Zuazo-Arteagabeitia

 (más abajo en castellano)

Gure lurra zaintzeko eta, posible izan balitz, hobetzeko zerbait egin nahi duzu? Hasi hemendik!

Datorren larunbatean, hilak 20, Zuazo-Arteagabeitiako jaien baitan, Eguzki Barakaldok bigarren Eskuko eta Truke azoka antolatzen dugu, helburua materialen berrerabilera sustatzea delarik. Azoka honetan, edozein material (objektu) saldu, trukatu edota oparitzeko aukera izando dugu. Bertan topatu ahal izando ditugun salgaiak, besteak beste: liburuak, arropa, diskak, jostailuak, kirol materiala, altzariak, soinu-tresnak…


Kontsumo arduratsua oinarri moduan duen eredua lortzeko beharra gero eta handiagoa da. Aldaketarako bide honetan guztiok eman dezakegun lehenengo pausoa, gure eguneroko kontsumoan 3R (murriztu, berrerabili eta birziklatu) erregela jarraitzea da.

Murriztu hitzak beharrezkoak ez diren erosketak saihesteari so egiten dio. Berrerabili eta birziklatu hitzek objetuen erabilera beste pertsona batzuekin partekatzea eta jadanik erabiltzen ez ditugun gauzei bigarren bizitza bat ematea esan nahi dute. Eta azkenik, erostea benetan beharrezkoa denean, bidezko merkataritzaren mekanismoak, ekonomia alternbatiboa eta solidarioa eta kontsumo kolaboratiboaren erabiltzea.

Bigarren eskuko merkatuak, bai salmentakoak eta baita trukekoak ere, 3R erregelaren adibide ezin hobeak dira eta horretaz gain gauza deberdinak aurkitzeko aukera ematen digute, merkeak eta ekologikoa, izan ere berrerabiltzen den produktua baino ekologikoagorik ez dago. 

Azokan parte hartzeko, bidali mezua eguzkibarakaldo@gmail.com

¿Quieres hacer algo por cuidar nuestra tierra y, si es posible, por mejorarla? 
¡Empieza por aquí!


20 DE JUNIO. MERCADO DE 2ª MANO Y TRUEQUE LAS FIESTAS DE ZUAZO-ARTEAGABEITIA.

El próximo sábado día 20 de junio, como parte de las fiestas de Zuazo-Arteagabeitia, Eguzki-Barakaldo ha organizado una feria de segunda mano y trueque para impulsar la reutilización de materiales. En la feria habrá oportunidad para vender, hacer el trueque o regalar cualquier material, entre otros: libros, ropa, discos, juguetes, materiales de deporte, muebles, instrumentos...

La necesidad de un cambio hacia modelos de consumo responsables se hace cada vez más imperativa. Un primer paso que podemos dar es incorporar a nuestra forma de consumo diario la regla de las 3R: Reducir, reutilizar y reciclar.

Reducir se refiere a evitar las compras que no son realmente necesarias. Reutilizar y Reciclar supone compartir con otras personas el uso de los objetos, dar la mejor salida posible a las cosas que ya no utilizamos, y si finalmente realmente necesitamos comprar, utilizar los mecanismos de comercio justo, la economía alternativa y solidaria y el consumo colaborativo.

Los mercadillos de segunda mano, tanto de venta como de trueque, son un ejemplo perfecto de la regla de las 3R y además nos permiten encontrar cosas diferentes, baratas y ecológicas porque no hay objeto más ecológico que el que se reutiliza.

lunes, 18 de mayo de 2026

Debate en Barakaldo en torno a las renovables, con representantes de EH Bizirik y STOP Fosilak // Energia berriztagarrien inguruko mahaingurua Barakaldon, EH Bizirik eta STOP Fosilak ekimenetako ordezkariekin

(beherago euskaraz)

 Barakaldo Naturala ha organizado para el miércoles, 20 de mayo, una mesa redonda en torno a las energías renovables y y el decrecimiento energético, que tendrá lugar a las 19:00 horas en la kultur etxea de San Bizente y que contará con representantes de EH Bizirik y STOP Fosilak.


Tanto EH Bizirik como STOP Fosilak son iniciativas que se reivindican del ecologismo y la defensa de la tierra. Ambas consideran que el decrecimiento no solo es necesario sino inevitable. Ambas centran su trabajo en las energías renovables. Y sin embargo… están muy, muy lejos la una de la otra; se diría que en las antípodas. ¿Por qué? ¿Qué plantean cada una de ellas? ¿Cabe la posibilidad de que exista algún tipo de puente? La mesa redonda organizada por Barakaldo Natural es una ocasión excelente para intentar responder a estas preguntas.


Energia berriztagarrien inguruko mahaingurua Barakaldon, EH Bizirik eta STOP Fosilak ekimenetako ordezkariekin

Barakaldo Naturalak antolatuta, asteazkenean, hilak 20, energia berriztagarrien eta desazkunde energetikoaren inguruko mahainguru bat izango da, 19:00etan, San Bizenteko kultur etxean. Bertan EH Bizirik zein STOP Fosilak ekimenetako ordezkariek parte hartuko dute.

EH Bizirik eta STOP Fosilak, biek ala biek ekologismoa eta lurraren defentsa aldarrikatzen dituzte. Biek ala biek uste dute desazkundea beharrezkoa ez ezik nahitaezkoa ere badela. Biek ala biek lan egiten dute energia berriztagarrien bueltan. Eta hala ere… elkarrengandik oso-oso urruti daude, itxuraz, antipodetan. Zergatik? Zer planteatzen du bakoitzak? Ez ote dago elkarren arteko zubi posiblerik? Galdera hauei erantzuna ematen saiatzeko aukera bikaina izango da Barakaldo Naturalak azteazkenerako antolatu duen mahainguruan.


lunes, 16 de febrero de 2026

Baso autoktonoko eta elikadura burujabetzaren aldeko bi zuhaitz landaketa // Plantaciones de arboles (Zuhaitz eguna) por la biodiversidad y soberanía alimentaria

 Plantaciones de árboles (Zuhaitz eguna) por la biodiversidad y soberanía alimentaria

 Baso autoktonoko eta elikadura burujabetzaren aldeko  bi zuhaitz landaketa

(beherago euskaraz)

El grupo ecologista Eguzki con la ayuda de la asociación de euskera Sasiburu, Sukar Horia, la comparsa Eguzkizaleak  y los grupos de Consumo de Bagatza hemos organizado en dos días diversas plantaciones de árboles.

Queremos plantar un bosque de 600 árboles autóctonos en Larrabetzu, y  también manzanos, Castaños y de mas frutales, aportando en positivo tanto a la biodiversidad como a la soberanía alimentaria.

Dichas plantaciones se realizaran en dos días diferentes, la primera, realizará el sábado 21 de febrero. Desde Barakaldo, a las 9:00, en la parada de autobus  Beurko berria, saldremos en coches para larrabetzu, y desde la  iglesia Done Meteri Done Zeledon partiremos al lugar de la plantación.

La segunda plantación, el sábado 7 de marzo, se continuara con el bosque autóctono hasta acabarlo. Después, sobre la 13:00, bajaremos hasta el lugar de partida, y hay mismo, en el txoko podremos comer disfrutando de los productos locales (gratis) que nos sirvan.

 Para esta segunda plantación, se podrá ir en autobús por un precio de 3 €, y los niños y niñas podrán ir gratis. Esta segunda plantación partirá del mismo lugar, Jauregi Apezpikua kalea 1, sobre las 9:45 ponernos en marcha.  

 

Dos plantaciones, soberanía alimentaria y bosque autóctono:

 

Ante el fuerte descenso de especies arbóreas y vegetales autóctonas en todo el planeta y como medida contra el calentamiento global, el grupo ecologista Eguzki con la colaboración de la asociación Sasiburu, Sukar Horia, la comparsa Eguzkizaleak  y los grupos de Consumo de Bagatza realizaremos dos plantaciones de arboles.

 

La primera plantación será en terrenos de Aitor en Larrabetzu y, basándonos en el auzolan, reforestaremos con algunos frutales autóctonos, manzanos, Castaños, etc.. y medio kilómetro mas arriba,  en la ladera izquierda del monte, plantaremos robles, fresnos, Castaños, abedules, etc. y trataremos de recuperar un bosque. El objetivo es muy claro: plantar un bosque que proteja a muchas especies en declive, mitigue el calentamiento global y beneficie tanto a la biodiversidad como a las personas.

Horarios e información detallada de las actividades

- Plantación día 21 de febrero de árboles en Larrabetzu

Salida → 9:00 de la mañana desde la parada de bus Beurko berria.

9:45 marcha a la plantación desde Jauregi Apezpikua kalea 1.

10:15 Plantación de árboles

A las 13:30 Comida en un txoko de Larrabetzu. Gratuita.

- Plantación día 7 de marzo.

Salida → 9:00 de la mañana desde la parada de bus Beurko berria. Autobús 3 € mayores, niños y niñas gratis.

9:45 marcha a la plantación desde Jauregi Apezpikua kalea 1.

 Comida en un txoko de Larrabetzu. Gratuita.

16:30 Regreso

AMA LURRA DEFENDA DEZAGUN !!


Baso autoktonoko eta elikadura burujabetzaren aldeko  bi zuhaitz landaketa


Zuhaitz egun bi antolatuko ditu Eguzki talde ekologistak, Sasiburu elkartea, Sukar Horia, Eguzkizaleak konpartsa eta Bagatzako kontsumo taldeen laguntzaz.

 

Landaketak (700 zuhaitz) Larrabetzun izango dira.  Lehenengoa, Larrabetzun Done Meteri eta Done Zeledon Elizatik aterako gara, goizeko 9:30-etan. zuhaitzez osatutako baso bat landatzeko, ere, Sagarrondoak eta Gaztanondoak landatuko ditugu. Jarduera hau otsailaren 21an, larunbatan, egingo da. Barakaldotik kotxez antolatuetan, 9:oo-etan aterako gara, Beurko berria bus geltokitik.

 

Bigarren landaketa, ere Larrabetzun izango da, bertoko basoa landatuko dugu, biodibertsitateari lagunduz.

 

 



Baso autoktonoko eta elikadura burujabetzaren aldeko  bi landaketa

Planeta osoan zuhaitz eta landare espezie autoktonoren beherakada handia dela eta, eta beroketa globalaren aurkako neurri gisa, Eguzki talde ekologistak Sasiburu elkartea, Sukar Horia, Eguzkizaleak konpartsa eta Bagatzako kontsumo taldearen laguntzaz, Larrabetzun egingo ditugun baso autoktonoko bi landaketetan parte hartzera animatu nahi zaituztegu. Lehenengo landaketa Larrabetzuko Aitorren lurretan izango da eta, auzolanean oinarrituz, elikaduraren burujabetzaren aldeko landaketa bat egingo dugu.

Gaztanondoak, Sagarrondoak eta bertoko basoaren hainbat zuhaitzak landatuko ditugo.


Bigarren landaketan (Martxoak 7) haritz, lizar, urkiz, etab.. basoberrituko dugu mendiko lurzati bat, eta baso bat berreskuratzen saiatuko gara. Helburua oso argia da: gainbehera doazen espezie askori babesa emango dien , berotze globala arinduko duen, eta biodibertsitatearentzat zein pertsonentzat onuragarri izango den baso bat landatzea.

Informazioa:

Otsailak 21; goizeko 9:00etan, Beurko berria bus geltokitik. Kotzeetan joango gara, ea guztiak betetzen ditugun.

9:30-etan  Done Meteri eta Done Zeledon Elizatik aterako gara.

13:30-etan bazkaria (dohanik).

Martxoak 7; goizeko 9:00etan, Beurko berria bus geltokitik. Autobusa 3€ nagusiak, haurrak dohainik.

10:00etan zuhaitz landaketa

13:30ean bazkaria Larrabetzuko txoko batean. Dohainik.

16:30ean Itzulera

Oharra: aldatzeko arropa eta botak eraman behar dira

Izenematea: sasiburu@gmail.com

Apuntatzeko, eguzkibarakaldo@gmail.com 


AMA LURRA DEFENDA DEZAGUN !!